2010. január 6., szerda

HAJLÉKOK



Ma délelőtt a hóesésben....

9 megjegyzés:

  1. Elsőre megrázó lehet egy ilyen látvány. Nem tudom, hogy tudnék-e egy ilyen szituban fényképezni. És lehet, hogy most kegyetlennek fogsz tartani, de időnként az az érzésem, hogy ezeknek az ágrólszakadt embereknek a zöme megérdemli a saját sorsát. Ugyanis szerintem az akaraterő, és az alkalmazkodási képesség minimuma is hiányzik belőlük.

    VálaszTörlés
  2. Tényközlésként tettem fel, a hó nyilvánvalóbban láttatja a kontrasztot azzal,hogy fehérre festette az amúgy elég zizi környezetet.Miután mindennap elmegyek mellette, már nem ráz meg, főleg azért, mert látom mennyire nem törődnek a környezetükkel, gátlástalanul szemetelnek össze mindent, holott nem messze van szemétgyűjtő is.Mindemellett azért mindig el is gondolkodtat...ez is a zöldövezet 2010-ben.

    VálaszTörlés
  3. Szerintem, drága Feri, saját lelkiösmeretünk megnyugtatására mondjuk azt, hogy megérdemlik a sorsukat. :) Ilyen sorsot senki nem érdemel. Egyébként minden embernek joga van emberhez méltó életre, meg méltósághoz is joga van. Nem hiszem, hogy egyetlen éjszakát kibírnék ilyen körülmények között. Ha a társadalom számkivetettjeként él valaki, érthető, hogy nem érdekli, hol a szemetes. :) Gondolkoztam már ezen, hogy mondjuk egy madár bárhová odaszállhat, fészket rakhat. Néha egy embernek nehezebb. Egy lelkésztől hallottam, aki itt a nyóckerben egy hajléktalanszállót vezet, hogy csak azt lehet kihozni ebből a helyzetből, aki maga is akarja. És néha sikerül is.

    VálaszTörlés
  4. Szerintem nem. Vagy mégis? Vagy nem is tudom. Lehet, hogy bizonytalan vagyok?:-))) Volt alkalmam munkásszállón lakni egy évet, majd a teraszon mesélek róla.:)))

    VálaszTörlés
  5. Hát, Timi most vitatkoznék, én is.Több éves személyes tapasztalatom van ez ügyben, de én majd a verandán mesélek. ;-))) Mindenesetre hiába van joguk sok mindenhez, ha szándékosan nem élnek vele, hanem ellene tesznek. Egyébként meg az ember sokkal többet kibír mint gondolná, de hisz ezt szerintem mindenki tapasztalta már a saját szintjén, nehéz élethelyzetek mindig adódnak amit valahogy túl KELL élni.
    Egyszer voltam egy hajléktalan verseskötet bemutatóján, ahol a saját megjelent verseikből adtak elő. A két műsorvezető Szőke volt és Badár, akik akkor nem voltak sokkal jobb helyzetben náluk, ezért is voltak ők felkérve.
    Viszont volt a szerzők közt olyan, aki nem akart változtatni az életén, s olyan is aki a munkahelyén titkolta, hogy hajléktalanszállón lakik, s szép lassan megtakarított annyi pénzt, hogy kimászott a gödörből. Tehát elsősorban rajtuk áll, s akkor nincs hiába a segítség...

    VálaszTörlés
  6. Jól van na! :) Abban egyetértünk, hogy rajtuk áll elsősorban. Majd beszélünk a teraszon. :D

    VálaszTörlés
  7. http://index.hu/video/2009/12/05/hajlektalan_falu_osszes_resz_egyben/

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm ezt a linket, megnéztem, nem is tudom hogyan lehetne a filmet egy szóval jellemezni.Mindenesetre nagyon sok értékes pillanat, gondolat van benne...
    És természetesen nagyon érdekelne a te kommented, ha hállást foglalnál szóban is...!

    VálaszTörlés
  9. Gyöngyit is magaddal hozhatod, biztos jó buli lesz.:)

    VálaszTörlés